01.01.08

6. päev

Neljapäev, 1. november 2007
Namche Bazar

See oli edasiliikumisevaba päev ehk päev puhkamiseks, Namchega tutvumiseks ja aklimatiseerumiseks. Magamisest muidugi suurt midagi välja ei tulnud, sest “Ilus poiss”, kellest oli vahepeal saanud meie esimene giid, tungis juba 7.45 menüüga meie tuppa ja istus kohe õndsa näoga Taimari voodiservale. See mulle siin meeldib, et kohalikud mehed naisi avalikult ei nilli. Isegi teretades ja kätt suudes vaatavad nad kuhugi mujale.

Üheksaks jõudsime sööma ja kohe peale seda läksime külakesega tutvuma. Külake annab küll juba üsna linna mõõdu välja. Kaarekujulise nõlva keskel on tiibetlaste turg ja selle ümber on siis koondunud isegi kolmekorruselised majad. On päris mitu tänavat, pagariäri, postkontor, internetipunktid, saun ja palju muudki eluks vajalikku.

Valisime suvalise raja ja jõudes küla kohale võtsime kauneid lumiseid tippe nautides natuke aega päikest. Meie teisena vallutada plaanitav mägi Kwangde oli ka siinsamas. Pärast ronisid Marko ja Tõnu veel natuke kõrgemale Everesti vaateplatvormile ja ülejäänud jäid edasi päikest võtma. Nende tagasitulekut me siiski ära oodata ei jaksanud, vaid läksime alla pagariäri, Interneti ja postkontoriga tutvuma. Lõunasöögi ajaks aga olime kõik jälle teemajas tagasi.

Lõunasöök mulle enam mingil põhjusel sisse ei läinud. Ja siis tuli Kaido! Rõõm oli muidugi suur. Olgu öeldud, et teda me nägime sel reisil viimast korda. Majutatakse ta ilusti Siimu kõrvaltuppa.

Õhtul tuli varusid täiendada, sest edaspidi olime tsivilisatsioonist väljas. Kaasa tuli varuda terve nädala alkohol (sporti tehes seda küll eriti ei võetud), šokolaad, vetsupaber, taskurätikud jne.

Peale asjade pakkimist mängisime jälle meie toas kaarte. Mingil hetkel imbus “Ilus poiss” meie seltskonda ja kohe Markole külje alla ning käsi ümber õlgade. Markol ahastava näo peale hakkas Taimaril vist temast kahju ja ta aitas Markol mängu võita, et too saaks minna omi asju ajama. Siis liibus “Ilus poiss” Siimu ligi ja mina ei suutnud naeru tagasi hoida.

Õhul enne magamajäämist hakkas mul kurk valutama.