01.01.08

4. päev

30. oktoober 2007
Kathmandu-Lukla-Phakding

Äratus juba kell 5 ja 5.30 ootas meid all trekingfirma minibuss.

Hommikud on Kathmandus hämmastavad. Kojamehed pühivad kõik päeval maha visatud sodi suurtesse hunnikutesse kokku, keegi korjab sealt hunnikutest siis klaasi välja, koerad ja lehmad uurivad, kas neilegi on jäänud midagi meelepärast ja siis pannakse see ülejääk kõik lihtsalt põlema. Sellest tekkiv suits ja ving jääb linna hõljuma küll kogu päevaks.

6.30 olid ka saatjad linnast kokku korjatud ja me olime lennujaamas.
Kahjuks oli hommik natuke udune ja lendu lükati määramata ajani edasi. Üllatas tops teed, mida seal sel ajal pakuti. Meie seadsime ennast kohe mõnusalt seina äärde kaarte mängima, aga ma ei jõudnud suure publiku saatel ühte mängugi lõpuni mängida, kui juba selgus, et udu on läinud ja meid suunati sujuvalt lennuväljale. Kotti vaadati ja läbi katsuti ja naised läksid ikka eraldi august nagu siin kombeks.

Lennuväljal aga mingid turvanõuded ei kehti. Nii 15 kohaga väikelennukid seisid platsil kõrvuti nagu autod parklas. Rahvas suunati igaüks oma lennuki kõrvale ja sealt nad siis ühekaupa õhku tõusid. Rahvas keeras lihtsalt selja, kui tuul liiga tugevaks läks või mööda lennuvälja lendav sodi liiga näo lähedale sattus.

Lend Luklasse (2840 m) kestab 30 minutit ja kulgeb mõnusalt mööda orgusid, see tähendab, et lennukiaknast paistavad mäeküljed. Luklas sõime hommikust ja jalutsime 2-3 tundi edasi Phaktingi. Kaido jõudis sel päeval meile veel ilusti järele.

Nii lõunat kui õhtust sõime ja ööbisime mõnusas kiviseintega teemajakeses. Isegi pesemisvõimalus oli selles onnis täiesti olemas, aga keegi ei kasutanud seda veel.

Õhtul mängisime kaarte ja meie giid näitas meile kolme kaarditrikki, millest ühe õpetas ta isegi huvilistele selgeks.

Magama minnakse üldiselt vara, sest päike loojub siin novembris poole kuue paiku.